5.grāmata Zdeņeks Milers, Eduards Petiška. Kurmītis un bikses.
Kurš gan nezin grāmatas par jauko kurmīti un viņa piedzīvojumiem. Šī ir viena no jaukākajām un bērnu iemīļotākajām grāmatāmpar kurmīti kurš ļoti ilgojas pēc skaistām, zilām biksēm, taču tas nav nemaz tik vienkārši. Viņš neprot ne vērpt, ne aust, ne krāsot audumu, tāpēc lūdz palīdzību draugiem – vēzim, vardei, stārķim, ezim, zirneklim, skudrām. Visi viņam labprāt palīdz, un Kurmītis iegūst jaunas, skaistas, zilas bikses ar divām lielām kabatām. Bērni klausījās grāmatas lasījumā un skatījās multenīti. Noskaidrojām, cik daudz bērni zin par liniem, to audzēšanu un apstrādi. Pārrunājām kādi palīgi bija kurmītim, kas piedalījās bikšu izgatavošanā. Aplūkojām vēžus, no papīra veidojām audējputnus. Krāsojām kurmīti, veidojām no papīra un pēdējā nodarbībā vajadzēja… Lasīt tālāk…
4.grāmata Deivids Mellings. Kur ņemt vienu apkampienu.
Grāmata stāsta par Duglasu, kas ir mazs lācītis ar plašu, mīlošu sirdi. Ķepainītis grib kādam dāvāt savu mīlestību. Jaukā pavasara rītā lācītis pamostas un saprot, ka viņam nepieciešams apkampiens. Kur ņemt vienu apkampienu? To īsto apkampienu? Duglass dodas meklēt kādu, ko varētu samīļot. Izrādās, ka neviens tā īsti neilgojas pēc apkampiena. Vienīgi laipnais trusītis grib palīdzēt. Viņš aizved Duglasu pie paša labākā apkampiena pasaulē… Klausoties grāmatas lasījumā, bērni skatījās arī multenīti par lācīti Duglasu. Kopīgi pārrunājām ko mēs zinām par lāčiem, viņu izskatu un dzīvesveidu. Noskaidrojām, kuri ir vislabākie apkampieni un no kuriem vajadzētu izvairīties. Grāmatā aplūkojām kādi varētu būt apkampienu veidi. Katrs bērns pagatavoja piekariņu ar lācīša attēlu. Ļoti… Lasīt tālāk…
Māris Rungulis “Māja, kas dūc. Mīklupanti” (3.grāmata)
Grāmatā rakstnieks uzdod asprātīgā veidā dažādas mīklas – tā, lai “uzdevums nav grūts”, kā raksta autors, kuras atminēt palīdz mākslinieces Agijas Stakas brīnišķīgie zīmējumi. Rakstnieks ietērpis atminējumus atskaņās, kuras lasītājam jāatrod pašam, bet māksliniece novērš lasītāja uzmanību ar asprātīgiem krāsainiem tēliem, radot pat agrāk neredzētas būtnes, no kurām viena rozīgā, ragainā krāšņumā gozējas jau uz grāmatas vāka. Mīklu minēšanā jāiesaista visas maņas, kas vien cilvēkam dotas. Noderēs gan redzes atmiņa, lai uzminētu “Krēslas mīklu”, gan dzirdes spēja, lai tiktu galā ar “Dūcošu mīklu” un “Klabošu mīklu”; tāpat noderēs sagaršošanas prasmes “Saldas mīklas” un “Upeņkrūma mīklas” minēšanā. Katrā nodarbībā lasījām vairākas brīnišķīgās mīklas un mēģinājām uzminēt atminējumu. Dažām mīklām atminējumus… Lasīt tālāk…
Lina Žutaute “Kika Mika un lielā tumsa” (2. grāmata)
Grāmata stāsta par tumsu, kura mēdz piezagties katru vakaru, baida gan mazos, gan arī lielos. Tumsa ir – un viss! To nevar nekur nobāzt vai aizraidīt prom… Bet Kikai Mikai šķiet citādi. Viņa nolemj padzīt nejauko Tumsu no mājām – uz Piparu zemi! Turklāt uz visiem laikiem! Patiešām – tas, kurš rīkojas drosmīgi, veic neticami brīnišķīgus atklājumus. Un biedējošās lietas pārvēršas un kļūst skaistas un jaukas vai pat smieklīgas. Ir vajadzīgs tikai mazumiņš fantāzijas… Izlasījuši grāmatu un aplūkojuši ilustrācijas pārrunājām , kur ir tumsa un kāpēc mums ir bail no tumsas. Noskaidrojām, kas dzīvo tumsā un baida mūs, kas palīdz pārvarēt bailes. Nodarbībās krāsojām raganas, veidojām no papīra dažādus spociņus… Lasīt tālāk…
Robs Skotons “Runcis Puncis” (1.grāmata)
Šī ir pirmā grāmata no Roba Skotona stāstu sērijas par kaķu puiku Runci Punci. Grāmatiņa stāsta par runcīša pirmo skolas dienu minču skolā. Puncis ir dikti satraucies, jo nevienu skolā nepazīst, tāpēc nolemj ņemt līdzi savu labāko draugu pelēnu Seimūru, kas tiek paslēpts kaķēna pusdienu kārbā. Kas notiks, kad Seimūrs izmuks no savas slēptuves? Vai Puncītis iemantos jaunus draugus? Ko jaunie skolasbiedri teiks par Punča mīļdraugu Seimūru? Par laimi, skolā Punci sagaida skolotāja Pūkvaidzes kundze, kas izrādās liels palīgs un atbalsts kaķēna pirmajā trauksmainajā skolas dienā. Izlasījuši grāmatu, aplūkojām ilustrācijas un pārrunājām kāds izskatās Runcis Puncis un pārējie grāmatas varoņi, noskaidrojām, kas ir draugs un kādam viņam jābūt. Bērni… Lasīt tālāk…
Arhīvs